Lucrari de aproape 2 milioane de euro pentru doua sensuri giratorii pe centura Alexandriei. “Mai mult stau decat muncesc”

Centura Alexandriei, cu codul VO6F, a adus, pe langa beneficii, si probleme. Aici, inca ca dinainte sa fie drumul deschis circulatiei publice, au avut loc accidente, iar dupa ce soseaua a fost data in uz numarul accidentelor a explodat, zeci de oameni fiind raniti grav sau pierzandu-si viata in general in cele doua intersectii, de la “Laceni si Buzescu”.

Centura “Alexandria Nord” a fost deschisa in 2013, iar intersectiile cu DJ504 (Alexandria-Laceni) si cu DJ 703 (Buzescu-Mavrodin) au fost , conform proiectului, intersectii simple, cu semn de “Cedeaza Trecerea”.

Multi soferi intrau din drumurile secundare in centura, care este drum prioritar, ca “in branza”, provocand reale tragedii. De multe ori impactul era atat de puternic incat nu mai ramanea nimic din masini. Initial, semnele de “cedeaza” au fost inlcuite cu “Stop”, insa nu s-a schimbat nimic.

Cum soseaua de centura a fost realizata pe fonduri europene, nu se putea umbla la proiect, insa, printr-un subterfugiu legislativ, in 2017 a inceput realizarea primului “sens giratoriu”, la initiativa prefectei de atunci, Carmen Dan, dupa ce a fost sesizata de presa locala, in special de publicatia TotalImpact, ca aici mor oameni cu zile, multi nevinovati.

De atunci si pana acum, accidentele doar s-au mai imputinat, insa unele la fel de grave au continuat sa se produca, intrucat sensurile giratorii, de fapt doar niste cercuri facute cu balize de plastic pline cu apa sau nisip, nu opreau fizic soferii, care puteau merge drept, atat pe DJ-uri(drumurile secundare), cat si pe Centura, drum cu prioritate.

Astfel ca, la peste 10 ani de la inaugurarea centurii, acum se pot realiza lucrari de schimbare a acesteia, fiind demarate anul trecut la prima intersectie, cu DJ504.

Insa lucrarile par de o complexitate iesita din comun atat timp cat dureaza atat de mult, dar la o analiza realizata de TeleormanNews.ro a venit si raspunsul: firma care se ocupa este nimeni alta decat Team Star Sud 2019 SRL, firma cunoscuta in Alexandria, care are doua lucrari de anvergura in resedinta Teleormanului, reabilitarea centrului pietonal si reabilitarea pricipalelor strazi din oras, Dunarii si Bucuresti.

Preasa locala i-a atribuit numele Teldrum II, din cauza actionariatului si a faptului ca “este abonata” la cele mai costisitoare lucrari din oras.

Problema principala este ca niciuna dintre lucrarile incepute in urma cu mai multi ani nu este nici acum gata, situatie care se repeta la sensurile giuratorii de la centura Alexandriei.

Desi nu au apucat sa termine nici primul sens, la care se lucreaza de aproape un an, au inceput lucrarile si la al doilea. Numai cel de “la intersectia cu Laceni” costa aproape 1 milion de euro (4.217.577.43 RON), ceea ce inseamna ca si la al doilea costurile vor fi cel putin la fel de mari.

Si nu e de mirare, cat timp se monteaza sute de kg de pavele si cate doua randuri de borduri, in loc sa fie create spatii verzi.

Am intrebat oficial CNADR despre motivele pentru care nu se fac spatii verzi si cine realizeaza lucrarea, iar biroul de la Alexandria ne-a trimis la biroul de la Bucuresti, unde cumva s-a pierdut adresa noastra corecta de corespondenta, iar din 8 ianuarie si pana pe 8 aprilie nu am primit niciun raspuns, in ciuda insistentelor noastre.

Nu este de mirare ca a trebuit sa treaca 4 luni pentru a primi raspuns la 4 intrebari simple, avand in vedere cat dureaza sa se monteze cateva borduri si pavele in intersectia cu pricina. “Mai mult stau decat muncesc”, ne-au spus mai multi soferi catre tranziteaza regulat zona.

Speram , insa, ca la finalizarea lucrarilor, care dureaza mai mult decat ar lua sa fie construita o autostrada in alta tara, ca tragediile sa se opreasca in cele doua intersectii de pe centura Alexandriei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *