Desi in utlimii ani ne confruntam cu fenomenul de incalzire globala, iar in judetul Teleorman au fost ani in care nu a nins mai deloc, costurile de deszapezire au crescut invers proportional cu cantitatea de precipitatii
Daca in 2020 costurile de “Intretinere curenta si periodica pe timp de iarna” pe drumurile judetene din Teleorman au fost de putin peste 350.000 de euro, anul urmator acestea s-au dublat, la echivalentul a peste 620.000 EURO, iar acestea au continuat sa creasca mult pana la aproape 1 MILION de euro in 2024, un an in care nu prea am avut nameti care sa justifice aceste sume.
Cu toate acestea, in 2025, cand la ora redactorii acestui material ninge de aproximativ doua zile, sunt drumuri judetene unde traficul este partial blocat din cauza unor vehicule derapate
Mai jos sumele exacte cheltuite de Consiliul Judetean Teleorman cu deszapezirea in ultimii ani, desi precipitatiile cu zapada au scazut, or chiar au lispit. In total, peste 3 milioane si jumatate de euro (18 milioane lei)

Pana la ora redactarii acestui material nu am primit raspuns de la Administrația Națională de Meteorologie cu privire la statul si zilele cu zapada in Teleorman in ultimii 5 ani, desi a trecut un an de cand am adresat solicitarea, insa din informatiile publice stim ca iar în 2022 nu a fost deloc strat de zăpadă în decembrie., iar in București sunt in medie sub patru zile cu zapada pe an in ultimii ani, cu ani in care nu au fost deloc.
Ne intrebam, insa, daca sumele pentru deszapezire cheltuite de autoritatile din Teleorman cresc asa de mult, de ce nu se regasesc in servicii efective atunci cand ninge 2 zile pe an?
Spre exemplu, pe 17 februarie, dupa mai putin de o zi de nins slab spre moderat, DJ506 intre Beiu si Cervenia era aproape impracticabil,conform presei locale, fiind vizibil ca pe acolo nu a tracut niciun utilaj de deszapezire.

Apoi, pe mai toate soselele din Teleorman au existat masini derapate dupa doua 2 zile de nins. Nu excludem neatentia la volan sau slaba dotare/echipare a vehiculelor pentru iarna, insa in mod cert ceva este neregula si cu procesul de intretinere a drumurilor, care intra in responsabilitatea CJ cand vorbim de drumuri judetene.

Cert este ca, pe masura ce precipitatiile scad, costurile cresc, iar acest lucru nu ni-l putem explica doar prin inflatie.