Dosarul “Crima in Trafic”. doi ani de durere si 2 judecatori schimbati- nicio pedeapsa pentru vinovati

Teleormanul si Romania au fost zguduite in 19 noiembrie 2022, cand un cumplit accident auto de la iesirea din Alexandria s-a dovedit a fi o “crima in trafic”. Evenimentul a avut ecouri si peste hotare.

Doi tiristi au strivit o duba, dupa un conflict pe statia CB, omorand un om nevinovat.

Pe scurt, la iesirea din Alexandria spre Bucuresti, pe E70, pe portiunea unde exista acostament largit, intr-o vineri dupa amiaza, doua camioane conduse de tata si fiu circulau cu viteza mica, moment in care o duba, in care se aflau doi barbati, tot tata si fiu, a incercat sa depaseasca unul dintre mastodonti.

Soferul dubei a rugat prin statie pe soferul camionului din fata sa ii faciliteze depasirea, mergand pe acostament, moment in care a fost injurat si amenintat “o sa te rastorn”.Soferul dubei ar fi vorbit politicos, dupa care ar fi injurat si el, ca raspuns la injuraturile primite din senin.

Peste circa 1 km, duba este strivita intre cele doua camioane, cel din fata, condus de fiu, franand brusc, fara motiv, iar cel din spate, condus de tata intrand din plin in duba, decapitand pasagerul din dreapta pe loc.

Desi cumplitul eveniment a fost filmat de o camera de bord, cei doi agresori, tata si fiu, care ar fi folosit mastodontii pentru a ucide un om doar pentru a-i da o lectie, au negat incontuu ca ar fi premeditat actiunea, dand vina pe soferul de duba.

Chiar si in fata magfistratilor au schimbat declaratiile, diferite chiar si de ce au spus presei la fata locului, intr-o transmisiune in direct.

Dosarul a fost trecut in scurt timp de la parchetul de Judecatorie la cel de Tribunal, fiind schimbata incadrarea de la accident la omor si tentativa de omor.

Deocamdata, cercetat este doar soferul camionului din fata, care a franat brusc si fara motiv, cel din spate fiind doar martor, desi si-a tot schimbat declaratiile.

Dosarul se afla pe rolul Tribunalului Teleorman de doi ani de zile, timp in care a schimbat doi judecatori, trebuind sa se reia iar audierile, un al treilea judecator fiind in concediu medical, fiind amanate din nou audierile.

Desi expertiza tehnica aflata la dosar stipuleaza ca impactul initial ar fi avut loc intre tirul din fata si duba, o a doua expertiza tehnica efectuata spune clar ca impactul ar fi avut loc mai intai intre tirul din spate, si duba, proiectand duba in cel din fata.

După raționamentul din expertiza tehnică (ultima) privind calculele și admițând că impactul dintre autovehicul condus de Stelian N. și autoutilitara condusă de Bârsan H. V. a fost primul impact și s-a produs înainte de momentul frânarii intense a ansamblului condus de Stelian N., autoutilitara cu numere de Dolj ar fi fost proiectată cca. 20m ca urmare a impulsului primit.

Soferul primului Tir, desi initial a recunoscut presei, la cateva minute dupa impact, ca a existat un schimb de injuraturi pe statie, si-a schimbat declaratiile date in fata magistratilor, ba ca el a fost primul injurat, ba ca nu a injurat, ba ca nu a vorbit deloc, ba ca nu isi aminteste nimic.

Am fost depăşit de o autoutilitară de culoare albă, care după ce a efectuat depăşirea mea, a mai circulat în faţa mea, aproximativ 40-50 m, după care a încercat să efectueze manevra de depăşire a altui autotren care era condus de fiul meu în aceeaşi direcţie de mers şi am observat că autoutilitara nu s-a repliat în totalitate pe banda sa de circulaţie, motiv pentru care eu am redus viteza şi m-am trezit cu plafonul autoutilitarei în parbrizul meu. Precizez faptul că nu am văzut momentul în care autoutilitara a intrat în coliziune cu autotrenul condus de fiul meu Stelian Sorin Ionuţ. Menţionez faptul că impactul dintre autotrenul condus de mine şi autoutilitară a avut loc după ce autoutilitara intrase în coliziune cu autotrenul condus de fiul meu. Declar faptul că autotrenul condus de mine la momentul producerii accidentului de circulaţie are în dotare staţie emisie-recepţie funcţională, care la momentul respectiv era în funcţiune însă nu-mi amintesc să am vreo discuţie prin staţie cu conducătorul autoutilitarei cu care am intrat în coliziune……….”.

Cu toate ca soferul care ar fi pornit toata aceasta tetavura care a degenerat in moartea violenta a unui om nevinovat se contrazice singur, un martor, care a auzit discutia pe statie si a vazut apelul presei, a venit si a depus marturie in fata magistratilor:

la un moment dat am auzit prin staţia de emisie-recepţie din autoturismul condus de mine cum o persoană de sex masculin ruga alt participant la trafic pe un ton politicos să îi permită să-l depăşească moment în care celălalt conducător tot de sex masculin ce părea mai în vârstă  i-a spus că nu se lasă depăşit, înjurându-l totodată şi spunându-i că o să-l răstoarne când îl ajunge din urmă şi că nu are unde să se ducă. Conducătorul dubiţei după ce a efectuat depăşirea l-a întrebat pe conducătorul tirului de ce îl înjură deoarece el i-a vorbit frumos

Pentru moment dosarul a avut 10 termene, este la al treilea judecator, iar urmatoarea infatisare este pe 14 mai.

In urma acestui incident cumplit, familia victimei isi plange decedatul, care a murit fara sa poarte vreo vina, insa fiul acestuia vrea sa se faca dreptate, si nu se va lasa pana cei vinovati nu isi vor primi pedeapsa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *