Cine va fi noul subprefect de Teleorman? PNL vrea un om integru si popular.

Dupa formarea guvernului in urma votului din 2024, s-a stabilit ca conducerea judetului Teleorman sa fie preluata de PSD, intrucat acelasi partid are si presedintele consiliului Judetean.

Din cauza faptului ca populatia judetului este una mica, acesta va avea un singur subprefect, care va fi numit de catre PNL.

Prefectura “va fi luata” de Benone Rababoc, fost primar si actual subprefect, conform declaratiilor presedintelui Adrian Gadea, insa functia de subprefect, inlocuitorul de drept al prefectului, atunci cand acesta nu poate sa isi exercite atributiile, nu a fost inca stabilita de PNL.

Printre numele vehiculate sunt cele ale Adelinei Sfat, Stancu Marius, Haralambie Epure si Adrian Florescu

Sfat si Florescu sunt politicieni cu state mai vechi, insa Sfat a obtinut rezultate lamentabile la alegerile locale de anul trecut din postura de sefa de organizatie (detalii aici), iar Florescu este specializat pe zona de consiliu judetean , Haralambie a intrat de doar cativa ani in politica iar Stancu, fostul sef al pompierilor, este “junele” politicii, intrand in aceasta lume de mai putin un an, din acest motiv, spun unele surse, este si favoritul pentru aceasta functie, desi nu ar fi exclus ca niciunul sa nu fie propusi.

Ce putere are subprefectul?

Subprefectul este subordonat prefectului şi este înlocuitorul de drept al acestuia.

Subprefectul are următoarele atribuţii principale:

  1.   cu privire la exercitarea, în numele prefectului, a conducerii serviciilor publice:
  2.   a) analizarea activităţii desfăşurate de serviciile publice deconcentrate, de serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi elaborarea de propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii acestora, pe care le înaintează prefectului;
  3.  b) examinarea, împreună cu conducătorii serviciilor publice deconcentrate şi cu autorităţile administraţiei publice locale, a stadiului de execuţie a unor lucrări şi acţiuni care se derulează în comun;
  4.  c) consultarea conducătorilor serviciilor publice deconcentrate cu privire la ordinele prefectului prin care se stabilesc măsuri cu caracter tehnic sau de specialitate, potrivit legii;
  5.   d) asigurarea transmiterii ordinelor prefectului având ca obiect stabilirea de măsuri cu caracter tehnic sau de specialitate către conducătorul instituţiei ierarhic superioare serviciului public deconcentrat, prin grija personalului din cadrul instituţiei prefectului;
  6.  e) asigurarea examinării proiectelor bugetelor, precum şi a situaţiilor financiare privind execuţia bugetară întocmite de serviciile publice deconcentrate, conform procedurii stabilite, după caz, prin ordin al ministrului ori al conducătorului organului administraţiei publice centrale organizat la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, în vederea emiterii avizului prefectului;
  7. f) întocmirea proiectului regulamentului de funcţionare a colegiului prefectural, cu respectarea prevederilor regulamentului-cadru;
  8. g) dispunerea măsurilor în vederea organizării şedinţelor colegiului prefectural, stabilirea, după consultarea conducătorilor serviciilor publice deconcentrate, a ordinii de zi şi a listei invitaţiilor, pe care le înaintează prefectului;
  9. h) urmărirea modului de îndeplinire a hotărârilor luate în cadrul colegiului prefectural, prin grija secretariatului colegiului prefectural, şi formularea de propuneri în cazul nerespectării acestora, pe care le înaintează prefectului;
  10. i) gestionarea şi urmărirea măsurilor dispuse de către prefect în calitate de preşedinte al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, precum şi a hotărârilor luate în cadrul comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă;
  11. cu privire la conducerea operativă a instituţiei prefectului:
  12. a) asigurarea conducerii operative a instituţiei prefectului, cu excepţia cancelariei prefectului;
  13. b) elaborarea proiectului regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului;
  14. c) asigurarea transmiterii către persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;
  15. d) primirea, distribuirea corespondenţei şi urmărirea rezolvării acesteia în termenul legal;
  16. e) elaborarea de studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului;
  17. g) asigurarea transmiterii ordinelor prefectului cu caracter normativ către Ministerul Afacerilor Interne, precum şi publicarea în monitorul oficial al judeţului;
  18. f) îndrumarea metodologică a secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale şi ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cu excepţia secretarului judeţului;
  19. g) gestionarea şi urmărirea îndeplinirii măsurilor dispuse de către prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;
  20. h) stabilirea şi urmărirea modului de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituţiei prefectului;
  21. i) înaintarea către prefect de propuneri cu privire la organizarea şi desfăşurarea circuitului legal al lucrărilor, informarea documentară, primirea şi soluţionarea petiţiilor, precum şi la arhivarea documentelor;
  22. j) acordarea de consultanţă autorităţilor administraţiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrăţire şi aderare, iniţiate de acestea;
  23. k) verificarea documentaţiei şi aplicarea apostilei pe actele oficiale administrative întocmite pe teritoriul României, care urmează să producă efecte juridice pe teritoriul unui stat semnatar al Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare;
  24. l) aprobarea eliberării de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituţiei prefectului, cu excepţia celor care conţin informaţii clasificate ca secrete de stat sau de serviciu;
  25. m) asigurarea secretariatului comisiei judeţene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei judeţene;
  26. n) exercitarea atribuţiilor rezultate ca urmare a aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu şi convocarea în şedinţe lunare a comisiilor care au ca obiect punerea în aplicare a acestor legi.

(4) Ordinele prefectului se contrasemnează de către subprefect.

(1) Atribuţiile prevăzute mai sus. 23 se stabilesc prin ordin al prefectului.

(2) În lipsa prefectului, atribuţiile acestuia se asigură de către subprefect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *